Ofte stilte spørsmål om flytting
Når du flytter inn må du ha på plass to avtaleforhold, en strømavtale og en nettleieavtale. Ved å bestille strømavtale varsler vi automatisk ditt nettselskap om avtaleinngåelse.
For å bestille strøm må du ha målepunkt-ID. Den består av 18 siffer som starter med 7070575000. Målepunkt-ID står på fakturaen til tidligere kunde, eventuelt kan du kontakte nettselskapet ditt.
For å si opp avtalen må vi ha beskjed minimum 2 virkedager før avtalen skal avsluttes.
Alternativt kan de som flytter inn bestille strøm fra overtakelsesdato. Da avsluttes din avtale automatisk. For å bestille strøm må de ha målepunkt-ID. Den består av 18 siffer som starter med 7070575000. Du finner denne på din faktura.
Om det er ønskelig kan du be om å få overført avtalen din til ny adresse.
Når du flytter melder du adresseendring til Posten. Der kan du også samtykke til at adresseendringen sendes til Folkeregisteret.
Ønsker du å endre din fakturaadresse kan du ta kontakt med oss.
Siden vi fakturerer månedlig og etterskuddsvis, kan du oppleve at sluttfakturaen kommer en stund etter du har flyttet.
Flytter du for. eks. i september vil fakturaen normalt sendes fra oss i løpet av oktober, med forfallsdato i november. Er du usikker på hva fakturaen gjelder finner du perioden spesifisert på side 2. Oversikt over fakturaer finner du på Min side og i appen.